به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید هادی بهادری، با اشاره به مسیر ۱۸۰ کیلومتری این خط آهن، اظهار کرد: این طرح طی ۱۰ سال تنها ۷۰ کیلومتر پیشرفت داشت و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در سه سال گذشته، ۷۰ کیلومتر دیگر نیز به اتمام رسید.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه هم اکنون سوت قطار در شهرستان نقده به گوش میرسد، افزود: با تلاش دولتمردان، خط آهن در خرداد سال جاری به ارومیه خواهد رسید.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تاخیر یک ماهه در اتمام طرح خط آهن مراغه - ارومیه، گفت: به علت بارشها و افت دمای هوا، این طرح یک ماه با تاخیر به اتمام میرسد.
بهادری با اعلام اینکه برای هر کیلومتر ریل گذاری ۴۵ تا ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها بخشی از عملیات ریل گذاری باقی مانده است.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی ایستگاه قطار ارومیه، گفت: ایستگاه قطار ارومیه پنج کیلومتر خارج از شهر واقع شده و جهت رعایت حال شهروندان، ایستگاه دیگری در داخل و ورودی شهر احداث میشود.
۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای راه آهن ارومیه - مراغه هزینه شده و برای اتمام آن حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز نیاز است.
طرح راه آهن مراغه - ارومیه با ۱۸۰ کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن از سال ۸۰ شمسی آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.
برای ارتباط شبکه ریلی مهاباد به ارومیه نیز باید ۹۸ کیلومتر ریلگذاری صورت گیرد و تاکنون ۲۸ کیلومتر آن تا شهرستان نقده ریل گذاری شده و ۷۰ کیلومتر آن نیز در دست اجراست.
منابع اعتباری این طرح با تدبیر دولت یازدهم و سازمان برنامه و بودجه تامین شده و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد؛ به طوری که تمام کارگاهها فعال است و مطالبههای پیمانکاران به موقع پرداخت میشود.
نظر شما